مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 اردیبهشت 1399 ساعت 07:002020-05-12سياسي

سفره کریمانه 12 هزار نفری کریم اهل بیت(ع) متفاوت تر از همیشه در چاروسا+تصاویر


امسال هم به مانند همه سال های اخیرسفره کریمانه 12 هزار نفری کریم اهل بیت (ع) اما متفاوت تر از همیشه در چاروسا گسترده شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از چاروسا، طبق رسم هر ساله مردم قلعه رییسی در استان کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر سر سفره افطاری به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی(ع) به همت امام جمعه قلعه رییسی می نشینند که امسال هم سفره افطاری 12 هزار نفری در قلعه رییسی برپا شد.

سفره افطاری که هر ساله مردم زیادی بر روی این خوان گسترده و کریمانه می نشستند اما امسال به دلیل بیماری کرونا رنگ بوی و دیگری داشت.

برای ارج نهادن به رسمی که بیش از 7 سال از آن می گذرد بزرگان و امام جمعه این شهر به فکر بودند که از چه طریق می توان این سفره را هم امسال زنده نگه داشت تا اینکه برپایی این سفره را با توزیع غذای نذری جلوی درب منازل بهترین تصمیم دانستند تا سلامت مردم هم حفظ شود.

هر یک وظیفه ای را برای خود انتخاب کرد و جمع آوری کمک های خیرین از سراسر کشور و دفتر امام جمعه که به نحوی خود پایه گذار رسم بود مبالغ خوبی را از سراسر کشور جمع آوری کرد.

حضور جوانان و مردم چاروسا به صورت خود جوش برای جمع آوری وسایل آشپزی رنگ و بوی خاصی داشت به نحوی که در هر کوی و برزن این شهر کسی کاری انجام می اد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفره کریمانه 12 هزار نفری کریم اهل بیت(ع) متفاوت تر از همیشه در چاروسا+تصاویر

سفره کریمانه 12 هزار نفری کریم اهل بیت(ع) متفاوت تر از همیشه در چاروسا+تصاویر