مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 اردیبهشت 1399 ساعت 17:102020-05-12بين الملل

23 هزار پناهجو از درگیری های نیجریه به نیجر گریخته اند


از ماه آوریل تاکنون به دلیل بالا گرفتن درگیری ها در شمال غربی نیجریه حدود 23 هزار پناهجو از مرزهای این کشور به جمهوری نیجر گریخته اند.

- از ماه آوریل تاکنون به دلیل بالا گرفتن درگیری ها در شمال غربی نیجریه حدود 23 هزار پناهجو از مرزهای این کشور به جمهوری نیجر گریخته اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز کمیسیون عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) اعلام کرد که از ماه آوریل تاکنون خشونت ها و درگیری های به وجود آمده در شمال غربی نیجریه موجب پناهنده شدن حدود 23 هزار نفر که از جنگ به مرزهای جمهوری نیجر گریختند، شده است و نگرانی های بسیاری را در مورد وخیم تر شدن اوضاع امنیتی در منطقه به وجود آورده است.

از زمانی که کمیسیون عالی پناهندگان سازمان ملل متحد اولین موارد پناهندگی به کشور نیجر را به دنبال بروز شورش ها و راهزنی های پی در پی در شمال نیجریه که منجر به کشته شدن و آواره شدن هزاران نفر شد، گزارش کرد؛ تاکنون شمار پناهجویان از سال گذشته تقریباً سه برابر شده است.

شدیدترین حمله اخیر در منطقه ی کاتسینا منجر به کشته شدن 47 تن شد که در نتیجه حملات هوایی نیروهای امنیتی نیجریه در مقابله با شورش شبه نظامیان بوکوحرام در شمال شرقی این کشور به وقوع پیوسته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

23 هزار پناهجو از درگیری های نیجریه به نیجر گریخته اند

23 هزار پناهجو از درگیری های نیجریه به نیجر گریخته اند