مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 اردیبهشت 1399 ساعت 00:002020-05-12فرهنگي

خانه تاریخی احیاگر کاشان در فهرست آثار ملی ثبت شد


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از اعلام شماره ثبت خانه عبدالرزاق خان کاشی در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

- مهران سرمدیان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار کرد: پرونده ثبت خانه عبدالرزاق خان کاشی به همراه سه خانه دیگر به نام های بعیدی نژاد ، لذیذی ، نیک نام واقع در شهرستان کاشان، پس از بررسی و تأیید نهایی اعضای شورای ثبت آثار غیرمنقول، در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده بود.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان افزود: در حال حاضر فقط شماره خانه تاریخی عبدالرزاق خان کاشی از طرف وزارت میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی کشور اعلام شده است و شماره سه خانه دیگر نیز به ترتیب اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت ثبت آثار جهت حفاظت و نگهداری از بناهای ارزشمند تاریخی اظهار کرد: خانه تاریخی عبدالرزاق خان کاشی از بناهای دوره زندیه است که نسبت به سه خانه دیگر، دارای قدمت و ارزش معماری بیشتری است و سه خانه دیگر نیز دارای ارزش های معماری بالایی بوده و مربوط به دوره قاجار هستند.

سرمدیان ادامه داد: حفاظت و نگهداری از این بناهای تاریخی به دلیل واقع شدن در بافت تاریخی و ارزشمند کاشان، از اهمیت ویژه ای برخوردار است و عملیات ساماندهی و مرمت آن، به همت مالکین و با نظارت و مساعدت میراث فرهنگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه تاریخی احیاگر کاشان در فهرست آثار ملی ثبت شد

خانه تاریخی احیاگر کاشان در فهرست آثار ملی ثبت شد