مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 اردیبهشت 1399 ساعت 07:352020-05-13فناوري

برخورداری بیش از 80 درصد گیلانی ها از اینترنت تلفن همراه


فرزاد توکلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گیلان در اینترنت ثابت دارای ضریب نفوذ 12 درصد بوده بدین مفهوم که12 درصد از خانوارهای استان دارای اینترنت ثابت بوده و این رقم در اینترنت سیار یا همراه به 80 درصد رسیده است.

وی با اشاره به ضریب نفوذ تلفن همراه در اپراتورهای مختلف در استان تصریح کرد: ضریب نفوذ تلفن همراه در اپراتور همراه اول در استان 82 درصد و متوسط کشوری 75 درصد و در ایرانسل 64 درصد و که متوسط ضریب کشوری آن 61 درصد می باشد.

وی با بیان اینکه گیلان در شاخص ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور جایگاه خیلی خوبی دارد، اظهار کرد: شاخص ارتباطات و فناوری اطلاعات و زیر شاخص های تشکیل دهنده و مقایسه شاخص های ارتباطی استان با کشور توسط واحد اصلی سنجش ارتباطات در دنیا با شاخص IDI سنجیده می شود.

وی اضافه کرد: شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات (IDI) شامل سه زیر شاخص؛ شبکه های دسترسی، استفاده از سیستم ها و برنامه های نرم افزاری و در نهایت مهارت استفاده است که از مجموع این سه محور IDI هر کشور در سطح بین المللی به دست می آید.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان در خصوص شاخص IDI نیزگفت: در این شاخص ایران در مقایسه با سایر کشورهای دیگر دارای رتبه هشتاد بوده اما شاخص IDI گیلان نیز به نسبت کشور در رتبه دهم قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخورداری بیش از 80 درصد گیلانی ها از اینترنت تلفن همراه

برخورداری بیش از 80 درصد گیلانی ها از اینترنت تلفن همراه