مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 اردیبهشت 1399 ساعت 08:402020-05-13سياسي

شناخت و تحلیل گفتمان رفتار جامعه ایرانی در بحران کرونا


محققان کشور درصدد هستند با شناخت و تحلیل گفتمان رفتار جامعه ایرانی مبنی بر شبکه های اجتماعی، بحران کرونا را مورد بررسی قرار دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، به منظور مطالعه و تحلیل گفتمان، ذهنیت و شناخت بهترجامعه ایرانی در بحران کرونا، فهم مطلوب اثربخشی سیاست ها و روش های اجرا شده در کشور در قبال این بحران و نیز کمک به طراحی گام های بعدی برای عبور از آن، فراخوان ملی شناخت و تحلیل گفتمان و رفتار جامعه ایرانی در قبال کرونا اعلام شد.

در این فراخوان سنگ بنای مدلی تازه از مشارکت نخبگان در ترسیم وضعیت، گفتمان، رفتار و ذهنیت جامعه ایرانی جهت اثرگذاری بر تصمیم گیری های مهم کشور گذاشته می شود.

در این مدل، تیم های پژوهشگر کشور به صورت توزیع شده و گسترده نتیجه تحلیل های علمی خود را که متکی بر پردازش میان رشته ای داده های عمومی و بزرگ است، برای تصمیم سازی ارائه می دهند.

رسیدن به تحلیل جامع و دقیق از گفتمان و ذهنیت جامعه نیازمند پردازش داده های چند بعدی است، لیکن، در فاز اول این فراخوان تمرکز بر روی دادگان و اخبار عمومی شبکه های اجتماعی و سایت ها است.

در این فراخوان، عبور از بحران بدون درک و تحلیل ابعاد اجتماعی، شناختی، اقتصادی آن ممکن نیست؛ لذا لازم است تحلیل داده ها توسط تیم های میان رشته ای انجام پذیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناخت و تحلیل گفتمان رفتار جامعه ایرانی در بحران کرونا

شناخت و تحلیل گفتمان رفتار جامعه ایرانی در بحران کرونا