مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 اردیبهشت 1399 ساعت 17:052020-05-13اجتماعي

جوامع محلی ظرفیت مناسب برای مقابله با حریق هستند


گودرز امیری شامگاه چهارشنبه در نشست پیشگیری از حریق استان در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری لرستان اظهار داشت: تمامی ادارات و دستگاه های اجرایی مکلفند در موقع حریق، هر گونه کمک از قبیل نیروی انسانی و ماشین آلات را در اختیار اداره کل منابع طبیعی گذاشته و کمک حال این دستگاه باشند.

وی با اشاره به اینکه در مواقع حریق می توان از ظرفیت جوامع محلی استفاده کرد گفت: در این خصوص نه تنها بایستی به روستانشینان آموزش کافی داد، بلکه باید تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با حریق را نیز در اختیار آنها گذاشت.

وی افزود: در مواقع بحرانی ازجمله آتش سوزی در جنگل ها و مراتع، شهرداری ها نیز مجازند که خارج از محدوده شهری جهت کمک به منابع طبیعی و محیط زیست اقدامات لازم و کارهای امدادی را انجام دهند.

امیری همچنین اطلاع رسانی از طریق پیامک توسط مخابرات، استفاده از ناوگان هوایی، ظرفیت بسیج، تشکل های زیست محیطی و مرد نهاد و هلال احمر را در بحث پیشگیری و مقابله با حریق در سطح جنگلها و مراتع را ضروری دانست.

وی بیان کرد: در هر جایی متخلفی مرتکب تخلف ازجمله آتش زدن عمدی منابع طبیعی شود بایستی دادستانی و دستگاه مربوطه برخورد قضایی مناسب و بازدارنده ای را برای فرد خاطی اعمال کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جوامع محلی ظرفیت مناسب برای مقابله با حریق هستند

جوامع محلی ظرفیت مناسب برای مقابله با حریق هستند