مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 اردیبهشت 1399 ساعت 03:002020-05-13اقتصادي

حجم صادرات کالا به عراق از بازارچه مرزی «شیخ صله» 2 برابر شد/ خروج روزانه 270 کامیون


ظرفیت صادرات از مرز شیخ صله در این روزها 2 برابر شده، یعنی از 120 کامیون به 266 تا 270 کامیون رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، این روزها به علت بسته بودن مرزهای عربی از سوی دولت عراق به بهانه شیوع کرونا، رفت وآمد اقتصادی در مرزهای غربی کشور افزایش یافته است.

در حال حاضر از پنج مرز استان سه مرز کردی شوشمی (شهرستان پاوه)، شیخ صله (شهرستان ثلاث باباجانی) و پرویزخان (شهرستان قصرشیرین) فعال بوده و روزانه بیش از یک هزار کامیون کالا از این دروازه های صادراتی روانه بازار می شود.

دو مرز شوشمی و شیخ صله عملاً از نیمه اول اردیبهشت ماه بازگشایی شدند، فرماندار ثلاث باباجانی در گفت وگو با فارس در خصوص روند صادرات در مرز شیخ صله، اظهار داشت: 50 درصد صادرات کالاهای ایرانی از طریق مرزهای عربی و 50 درصد از طریق اقلیم کردستان انجام می شود.

یدالله شکری با اشاره به بسته شدن مرزهای عربی (سومار، مهران، چزابه و شلمچه)، تصریح کرد: بیشتر کالاهای صادراتی به سمت مرز پرویزخان و شیخ صله روانه می شود به طوریکه روزانه خروج 700 تا 800 کامیون را از این دو مرز داریم.

وی در خصوص وضعیت ترافیک در مرز، گفت: ترافیک راه نداریم، صف های تحویل کامیون ها برای بارگیری و تخلیه کالای صادراتی است که پیگیر حل این مسئله هستیم تا هر چه سریع تر صادرات کالاها بیشتر صورت گی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجم صادرات کالا به عراق از بازارچه مرزی «شیخ صله» 2 برابر شد/ خروج روزانه 270 کامیون

حجم صادرات کالا به عراق از بازارچه مرزی «شیخ صله» 2 برابر شد/ خروج روزانه 270 کامیون