مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 اردیبهشت 1399 ساعت 07:452020-05-14فرهنگي

قلعه تاریخی پاچنار توسط شهرداری سمنان احیا می شود


سیدمحمد ناظم رضوی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: قلعه تاریخی پاچنار در نزدیکی میدان ابوذر سمنان با توجه به وجود خانه ها و بافت تاریخی از جمله آب انبار و خانه کلانتر که در اطراف آن وجود دارد می تواند در راستای بازآفرینی، مرمت، بهسازی و نوسازی ابنیه با ارزش و تاریخی و تقویت زیرساخت های گردشگری موثر باشد.

وی افزود: این قلعه تاریخی و خانه زیر قلعه توسط شهرداری سمنان تملک و با نظر کارشناسان میراث فرهنگی برای آن برنامه ریزی و احیا صورت می پذیرد.

وی ادامه داد: رایزنی ها برای تملک خانه تاریخی داوودی که در جنب این قلعه است نیز صورت پذیرفته است اما هنوز با صاحبان خانه به توافق نرسیده ایم.

شهردار سمنان تاکید کرد: علاوه بر سنگفرش کردن و بازسازی کوچه باغ های تاریخی تعدادی خانه تاریخی نیز توسط شهرداری تملک شده و در حال آماده سازی آنها هستیم تا بر زیرساخت های گردشگری و زیبایی شهر افزوده شود.

ناظم رضوی با اشاره به درخواست تملک و بازسازی کاروانسرای شاه عباسی واقع در زندان مرکزی سمنان بیان داشت: همچنان خواستار تملک و تفاهم نامه برای تملک، بازآفرینی و بهره برداری از این کاروانسرا هستیم و احیای این کاروانسرا سال هاست که به شکل یک مطالبه مردمی مطرح می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قلعه تاریخی پاچنار توسط شهرداری سمنان احیا می شود

قلعه تاریخی پاچنار توسط شهرداری سمنان احیا می شود