مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 اردیبهشت 1399 ساعت 05:262020-05-16اقتصادي

35 درصد جمعیت کرمانشاه حاشیه نشین هستند/ لزوم ایجاد مرکز مانیتورینگ آسیب های اجتماعی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، بهمن مرادی فر امروز در جمع اصحاب رسانهT حوزه عملکرد معاونj اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری را وسیع توصیف کرد و اظهار داشت: 2 هزار و 500 عنوان مجرمانه در قوانین جزایی داریم و در هر جایی با کثرت و فراوانی جرائم مواجهه شویم، وظیفه داریم اولویت بندی کنیم.

وی گفت: بحث های حاشیه نشینی و بافت های ناکارآمد شهری، طلاق، اعتیاد و مباحث اخلاقی امروزه در دستگاه قضایی و دیگر نهادهای اجتماعی فرهنگی، چهار آسیب و سرآمد آسیب های شناخته شده هستند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمانشاه ادامه داد: در بافت حاشیه نشین و ناکارآمد شهری، علی رغم اینکه درصد بالایی از مردم این مناطق شایسته، خوب و متدین هستند، ولیکن ساختار مسکونی این بافت های اجتماعی قابلیت جرم خیزی و جرم زدایی را دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه قیمت مسکن در حاشیه های شهر پایین است و افرادی که در این مناطق سکونت دارند از لحاظ اقتصادی فقیر هستند، لذا خیلی از خرده جرم ها اقتصادی مانند سرقت ها، خرید اموال و ضایعات مسروقه، خرده فروشی و اعتیاد در این مناطق شکل می گیرد.

مرادی فر یادآور شد: خیلی از خانه های مسکونی در این مناطق متروکه و در کوچه های باریک هستند و قابلیت سکونت افراد کارتن خواب را دارند چون که این بافت ها ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

35 درصد جمعیت کرمانشاه حاشیه نشین هستند/ لزوم ایجاد مرکز مانیتورینگ آسیب های اجتماعی

35 درصد جمعیت کرمانشاه حاشیه نشین هستند/ لزوم ایجاد مرکز مانیتورینگ آسیب های اجتماعی