مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 اردیبهشت 1399 ساعت 06:552020-05-16اقتصادي

حفاری 5 چاه در فاز 11 پارس جنوبی


مدیرعامل شرکت بهره بردار پارس جنوبی گفت:پس از نصب و با قرارگیری دکل حفاری روی پایه سکو فاز 11 پارس جنوبی حفاری 5 حلقه چاه برای تولید اولیه کلید می خورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، محمد مشکین فام درباره آخرین وضع توسعه فاز 11 به عنوان آخرین طرح توسعه باقی مانده از میدان گازی پارس جنوبی گفت: طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی با تمرکز بر سکوی جنوبی که در موقعیت مرزی بین ایران و قطر واقع شده، در حال اجراست و به منظور تسریع در توسعه این موقعیت، برنامه اجرایی طرح توسعه فاز 11 بر مبنای استفاده حداکثری از تأسیسات موجود طراحی شده است.

وی با یادآوری اینکه در گام نخست، پایه سکو (جکت) که پیش تر به منظور بهره برداری از همین موقعیت طراحی و در یارد قشم ساخته شده بود، دو هفته گذشته بارگیری و ظرف یک ماه آینده در موقعیت نصب خواهد شد، افزود: بلافاصله پس از پایان نصب و با قرارگیری دکل حفاری روی پایه سکو، حفر چاه های این موقعیت آغاز خواهد شد و انتظار می رود حفاری پنج حلقه چاه مورد نیاز برای تحقق تولید اولیه از این سکو (500 میلیون فوت مکعب در روز) تا ابتدای سال آینده پایان یابد.

انتقال سکوی C فاز 12 ابتدای سال آینده به گفته این مقام مسؤول، با توجه به رو به پایان بودن تولید گاز از سکوی C فاز 12، این سکو ابتدای سال آینده از موقعیت مذکور جدا و برای ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفاری 5 چاه در فاز 11 پارس جنوبی

حفاری 5 چاه در فاز 11 پارس جنوبی