مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 اردیبهشت 1399 ساعت 12:352020-05-16اجتماعي

مجموعه تصاویر شگفت انگیز از مریخ


​در این مطلب تعدادی از بهترین تصاویر زیبای مریخ که توسط مدارگرد MRO آژانس فضایی ناسا، از مناظر شگفت انگیز این سیاره سرخ تهیه شده اند را خواهیم دید؛ - مجموعه ای از عکس های خیره کننده ای هستند که توسط مدارگرد شناسایی مریخ (MRO) ناسا، از سیاره سرخ به ثبت رسیده اند.

این مدارگرد سال هاست که به دور همسایه ما در منظومه شمسی می چرخد و بیشتر از 64 هزار عکس دیدنی از مناظر شگفت انگیز آن تاکنون منتشر شده اند.

در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا تعدادی از بهترین تصاویر مریخی مدارگرد MRO را با هم ببینیم.

مدارگرد شناسایی مریخ از سال 2006 تاکنون در مدار مریخ بوده و بسیار بیشتر از آنچه دانشمندان انتظار داشته اند، اطلاعات مفید و تصاویر دیدنی را از سطح این جرم آسمانی تهیه کرده است.

این تصاویر با یکی از تجهیزات مدارگرد مورد نظر به نام “HiRISE” تهیه شده اند و آنچه در زیر می بینیم، در میان جنجالی ترین و دیدنی ترین عکس هایی بوده که توسط دانشمندان مسئول کار با داده های کاوشگر MRO در اختیار عموم علاقه مندان قرار گرفته است: نمونه ای از تصاویر زیبای مریخ این مورد از تصاویر زیبای مریخ مربوط به منطقه مریدیانی پلانوم (Meridiani Planum) در نزدیکی خط استوای مریخ بوده و گفته شده که کاوشگر اپورتونیتی (Opportunity) آژانس فضایی ناسا هم در سال 2004، در این منطقه مشغول کاوش بوده اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجموعه تصاویر شگفت انگیز از مریخ

مجموعه تصاویر شگفت انگیز از مریخ