مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 اردیبهشت 1399 ساعت 05:302020-05-18اجتماعي

پیش بینی ایجاد سایت موزه کرمان با کشف بقایای معماری قبه سبز


مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: با انجام کاوش های باستان شناسی و کشف بقایای معماری قبه سبز می توان یک سایت موزه در قلب شهر کرمان برای بازدید علاقه مندان و گردشگران ایجاد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، فریدون فعالی با اشاره به اینکه بنای تاریخی قبه سبز یادگار دوره قراختاییان از مهمترین ابنیه تاریخی کرمان است، اظهار داشت: این بنای تاریخی طی سالیان اخیر بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و عملیات مرمتی برروی بقایای آن توسط متخصصان مرمت تزیینات انجام گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان عنوان کرد: در ادامه اقدامات مذکور و به منظور شناخت و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قبه سبز با اخذ مجوز لازم از پژوهشکده باستان شناسی کشور عملیات گمانه زنی باستان شناسی این بنای تاریخی آغاز می شود.

وی تصریح کرد: عملیات گمانه زنی برای مشخص کردن دقیق عرصه این بنای تاریخی با تیمی متشکل از کارشناسان باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی استان و کادر خدماتی شهرداری کرمان و ظرف دو ماه آینده انجام می شود.

فعالی بیان کرد: بر اساس نتایج حاصل از این گمانه ها اطلاعات دقیق تری در خصوص این بنا به دست خواهد آمد و به استناد یافته های جدید، طرح کاوش باستان شناسی سایت پیرامون ایوان باقیمانده تهیه و پس از تامین اعتبار لازم کاوش های باستان شناسی ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی ایجاد سایت موزه کرمان با کشف بقایای معماری قبه سبز

پیش بینی ایجاد سایت موزه کرمان با کشف بقایای معماری قبه سبز