مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 اردیبهشت 1399 ساعت 09:302020-05-18اقتصادي

مزارع 51 روستای شرق مازندران با سد گلورد آبیاری می شود


مدیر تاسیسات آبی و برقابی آب منطقه ای مازندران گفت: آب کشاورزی 51 روستای شرق استان از طریق تاسیسات سد گلورد تامین می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، منصور رضایی کلانتری با اشاره به اهمیت سد گلورد و شبکه آبیاری و زهکشی آن گفت: در این حوزه حدود 190 میلیون متر مکعب پتانسیل آبی داریم که 120 میلیون متر مکعب آن بدون برنامه ریزی وارد دریا می شد اما با احداث سد گلورد با ظرفیت 115 میلیون متر مکعب این امکان فراهم شده تا برنامه ریزی مناسبی از منابع آب موجود داشته باشیم.

وی با تشریح ساختمان سد گلورد گفت: گرچه سد هنوز تکمیل و امکان بهره برداری کامل آن فراهم نشد ولی بااستفاده از آب ذخیره شده و همچنین آب های میان حوضه امسال کشاورزان مشکلات کمتری در مقایسه با سال های گذشته در این دشت خواهند داشت.

کلانتری اراضی محدوده دشت نکا و بهشهر را 44 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: بخشی از این آب از سد گلورد و بخشی دیگر از طریق آب های میان حوضه، آب بندان ها و آب زیرزمینی تأمین می شود.

مدیر تأسیسات آبی شرکت با بیان اینکه هم اکنون در این دشت بیش از 350 کیلومتر کانال های آبیاری و زهکشی مدرن اجرا شده و در دست بهره برداری است گفت: ان شاالله با تکمیل شبکه آبیاری و زهکشی طول شبکه های آبیاری و زهکشی مدرن ما به بیش از 500 کیلومتر و در سطح 25 هزار هکتار خواهد رسید و بیش از 51 روستا ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مزارع 51 روستای شرق مازندران با سد گلورد آبیاری می شود

مزارع 51 روستای شرق مازندران با سد گلورد آبیاری می شود