مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 اردیبهشت 1399 ساعت 10:352020-05-18اقتصادي

80 درصد از ساخت و سازها مطابق با نقشه نظام مهندسی نیست


رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی از بی توجهی به ساخت و سازهای غیراصولی انتقاد کرد و گفت: 80 درصد از ساخت و سازها در استان مطابق با نقشه نظام مهندسی نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بهرنگ دیلمقانی ظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران در خصوص قوانین ساخت و ساز و رعایت آن در استان اظهارکرد: امروزه سازندگان ساختمان کیفیت را فدای سودآوری خود می کنند و بیش از 80 درصد ساخت و سازها در استان طبق نقشه صادر شده توسط نظام مهندسی صورت نمی گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن کشور و استان در روی خط زلزله مقاوم سازی ساختمان ها توسط سازندگان باید مورد توجه قرار گیرد، متأسفانه اکثر ساختمان های استان در برابر زلزله هایی با شدت متوسط مقاوم هستند.

دیلمقانی خاطرنشان کرد: افزایش تعرفه خدمات مهندسی با افزایش قیمت مسکن خوانی ندارد و ناچیز است و صنعت ساختمان با مهاجرت نیروهای کاردان و با تجربه به کشورهای همسایه با حقوق هایی دلاری گرفتار است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی گفت: بیش از 188 هزار مهندس در رشته های 7 گانه در نظام مهندسی استان عضویت داشته و سال گذشته، افزایش تعرفه خدمات مهندسی با 8 ماه تأخیر ابلاغ شد و در انتظار تصمیم افزایش تعرفه سال 99 هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

80 درصد از ساخت و سازها مطابق با نقشه نظام مهندسی نیست

80 درصد از ساخت و سازها مطابق با نقشه نظام مهندسی نیست