مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 اردیبهشت 1399 ساعت 04:302020-05-19اجتماعي

پیدا و پنهان آلودگی هوای اصفهان


اگرچه اصفهان فروردین امسال در پی شیوع کرونا با محدودیت ها و کاهش تردد خودروهای سواری مواجه بود، اما تنها چهار روز هوای پاک برای این کلانشهر ثبت شد که این موضوع توجه کارشناسان و فعالان محیط زیست اصفهان را به خود جلب کرد و برخی معتقدند محدودیت تردد خودروها در این ایام، - واقعیت دیگری از آلودگی هوای اصفهان را مشخص می کند.

رییس اداره امور آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان اما معتقد است که این بازه زمانی برای بررسی تاثیرگذاری منابع متحرک و ثابت و تفسیر آن مناسب نیست و نیاز به بازه زمانی بلندمدت و درنظر گرفتن همه متغیرهای تاثیرگذار داریم.

در عین حال که اگر یک بازه زمانی مشخص را برای اثرگذاری یک منبع مشخص آلودگی هوا در نظر می گیریم، باید با تمام متغیرهای تاثیرگذار درنظر بگیریم تا ناخواسته اثر منبعی حذف و اثر منبع دیگری پررنگ نشود.

بابک صادقیان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه وضعیت کیفی هوا متاثر از متغیرهای زیادی است، اظهار کرد: اگر بخواهیم این متغیرها را به دو دسته کلی تقسیم کنیم شامل متغیرهای انسان ساز و متغیرهایی است که طبیعت به وجود می آورد.

وی با بیان اینکه کیفیت هوا به شدت متاثر از عوامل انسان ساز و طبیعی است، افزود: شرایط توپوگرافی، هواشناسی و اقلیمی از متغیرهای طبیعی است، درحالی که در متغیرهای ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیدا و پنهان آلودگی هوای اصفهان

پیدا و پنهان آلودگی هوای اصفهان