مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 اردیبهشت 1399 ساعت 07:402020-05-19سياسي

آغاز مرمت کوره آجرپزی «دباغ»/ 2 اثر غیرمنقول لرستان ثبت ملی شد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از آغاز مرمت کوره آجرپزی «دباغ» خرم آباد خبر داد و گفت: 2 اثر غیرمنقول فرهنگی و تاریخی لرستان ثبت ملی شد.

- خرم آباد- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از آغاز مرمت کوره آجرپزی دباغ خرم آباد خبر داد و گفت: 2 اثر غیرمنقول فرهنگی و تاریخی لرستان ثبت ملی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سید امین قاسمی امروز سه شنبه در سخنانی از آغاز مرمت کوره آجرپزی دباغ خرم آباد خبر داد و گفت: اقدامات حفاظتی این فصل از مرمت کوره، شامل آواربرداری و برداشت بخش های الحاقی کنار دودکش، ترمیم سقف و دیواره های دودکش و مخزن چیدمان و برچیدن کف فرش است.

وی بیان داشت: اعتبار در نظر گرفته شده برای این فصل از مرمت کوره آجرپزی دباغ خرم آباد بیش از 450 میلیون ریال بوده که از محل اعتبارات استانی تأمین شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان یادآور شد: کوره آجرپزی دباغ خرم آباد در محله گلدشت شرقی واقع شده و در اولین جلسه شورای ثبت آثار صنعتی کشور که در دیماه سال گذشته برگزار شد به عنوان اولین اثر میراث صنعتی استان حائز شرایط شناخته و در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: به منظور حفاظت از آثار فرهنگی تاریخی استان و به پیشنهاد اداره کل میراث فرهنگی لر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مرمت کوره آجرپزی «دباغ»/ 2 اثر غیرمنقول لرستان ثبت ملی شد

آغاز مرمت کوره آجرپزی «دباغ»/ 2 اثر غیرمنقول لرستان ثبت ملی شد