مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 اردیبهشت 1399 ساعت 04:052020-05-20اقتصادي

دولت برای حذف صفر در سیاست های پولی تجدیدنظر کند


با اجرای مصوبه حذف چهار صفر از پول ملی هزینه های مادی و روانی به جامعه تحمیل می شود برای همین امر دولت قبل از اجرای مصوبه باید تجدید نظر جدی در سیاست های پولی داشته باشد.

- ایسنا/قزوین یک دکترای علوم اقتصادی گفت: با اجرای مصوبه حذف چهار صفر از پول ملی هزینه های مادی و روانی به جامعه تحمیل می شود برای همین امر دولت قبل از اجرای مصوبه باید تجدید نظر جدی در سیاست های پولی داشته باشد.

علی سعیدی، دکترای علوم اقتصادی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: واحد پولی کشور ریال است باید از خودمان بپرسیم که چرا مردم در بازار با تومان مبادله می کنند، از زمانی که رضا خان ریال را واحد پول کشور اعلام کرد مردم ما ریال را به عنوان واحد رسمی نپذیرفتند و حدود 100 سال است که مردم از تومان که در زمان قاجار رایج بوده استفاده می کنند؛ این نشان می دهد پذیرش یک واحد پولی توسط مردم یک مقوله جدی است و ما باید به این امر توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه محاسبه تومان و ریال مشکلاتی را برای مردم در بازار ایجاد می کند، ادامه داد: مردم در بازار با تومان مبادله می کنند ولی در بانک محاسبات بر اساس ریال صورت می گیرد در حقیقت باید بگوییم که تفاوت تومان و ریال مشکلاتی را در فضای محاسباتی مردم ایجاد کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت برای حذف صفر در سیاست های پولی تجدیدنظر کند

دولت برای حذف صفر در سیاست های پولی تجدیدنظر کند