مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 اردیبهشت 1399 ساعت 06:402020-05-20پزشكي

بخششی که جان می بخشد


مرگ مغزی در ظاهر شبیه به یک کمای عمیق است؛ با این تفاوت که امکان بازگشت افراد مرگ مغزی به زندگی به هیچ عنوان وجود ندارد، بیماران کمایی در بیهوشی دراز مدت امید به برگشت دارند اما در بیماران مرگ مغزی قطعاً غیرقابل برگشت درکار نخواهد بود.

- در فاصله طلایی بین شروع مرگ مغزی تا بروز ایست قلبی می توان در صورت رضایت خانواده، از اعضای بدن فرد فوت شده استفاده کرد و زمینه نجات جان چندین بیمار نیازمند به پیوند را از مرگ فراهم کرد.

مجوز اهدای عضو بعد از تایید مرگ مغزی توسط 4 پزشک معتمد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و متخصص پزشکی قانونی با رضایت خانواده در جلسه پزشکی قانونی صادر می شود.

با رضایت خانواده به اهدای اعضای عزیزشان، فرد مرگ مغزی می تواند ناجی جان یک الی 8 نفر باشد، همچنین در صورت تمایل فرد و خانواده به اهدای نسوج پس از مرگ مغزی و یا قلبی می توان یک الی 53 نفر را از معلولیت رهانده و به زندگی فعال بازگرداند.

خانواده اهداکننده بابت اهدای عضو هیچ مبلغی دریافت نمی کنند و گیرندگان عضو پیوندی نیز بابت عضو دریافت شده هیچ هزینه ای پرداخت نخواهند کرد، هزینه انتقال فرد مرگ مغزی به مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی نیز به عهده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخششی که جان می بخشد

بخششی که جان می بخشد