مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 خرداد 1399 ساعت 04:352020-05-23اقتصادي

35 هزار تن انگور یاقوتی در سیستان و بلوچستان برداشت می شود


رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: پیش بینی می شود امسال از سطح 3 هزار و 850 هکتار از باغات این استان 35 هزار تن انگور یاقوتی برداشت و روانه بازار مصرف شود.

- غلام حیدر زورقی در گفت و گو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: سه هزار و 850 هکتار از باغ های سیستان و بلوچستان به کشت انگور اختصاص دارد که 2 هزار و 850 هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.

وی ادامه داد: 90 درصد انگور تولیدی در سیستان و بلوچستان از نوع یاقوتی و بقیه شامل ارقام متنوعی از جمله فخری، سنگک، امیری، لعل، حاجی عباسی، چشم گاوی، قندهاری، مایه میش، غلامی و انواع مختلف دیگر است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به افزایش 50 هکتاری باغات انگور در استان افزود: برداشت انگور یاقوتی در این استان از اواخر اردیبهشت آغاز و تا پایان خرداد ادامه دارد.

وی گفت: انگور یاقوتی یا مروارید سیستان از جمله محصولاتی است که به دلیل تحمل بالای شرایط سخت محیطی مختص این منطقه است و یکی از زود رس ترین انواع انگورها در کشور است.

زورقی تصریح کرد: بیشترین سطح زیر کشت انگور یاقوتی استان سیستان و بلوچستان با یک هزار و 850 هکتار به منطقه سیستان اختصاص دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

35 هزار تن انگور یاقوتی در سیستان و بلوچستان برداشت می شود

35 هزار تن انگور یاقوتی در سیستان و بلوچستان برداشت می شود