مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 خرداد 1399 ساعت 08:402020-05-23پزشكي

78 میلیون نفر غربالگری شدند


مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت گفت: تاکنون بیش از 78 میلیون نفر غربالگری شدند و همین موضوع باعث کاهش چشمگیر بار بستری بیماران در بیمارستان شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، محسن اسدی لاری مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت به نمایندگی از وزیر بهداشت کشورمان طی سخنانی ضمن قدردانی و تشکر از جمهوری آذربایجان به خاطر میزبانی این جلسه، بر نقش اساسی سازمان جهانی بهداشت در مقابله با کووید- 19 تاکید و خواستار گسترش همکاری های کشورهای عضو برای کنترل بیماری و اطمینان از دسترسی عادلانه به واکسن ، دارو و تجهیزات پزشکی شد.

مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت بیان کرد: ایران پس از شیوع بیماری کرونا، اقدامات بهداشتی درمانی مختلفی  نظیر بسیج ملی مبارزه با کووید- 19 راه اندازی کرد که بیش از 78 میلیون نفر غربالگری شدند و باعث کاهش چشمگیر بار بستری بیماران در بیمارستان شد و در دور دوم غربالگری  22 میلیون نفر از افراد پرخطر مورد هدف قرار گرفته همچنین ظرفیت های آزمایشگاهی، کلینیک های سرپایی ، پیگیری موارد در معرض خطر، جداسازی و درمان در خانه را گسترش دادیم.

اسدی لاری اظهار داشت: بر اساس رویکرد کل کشور ، کل جامعه  منحنی میزان ابتلا ثابت و میزان مرگ و میر را کاهش دادیم و در چارچوپ فاصله گذاری هوشمند در حال بازگشایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

78 میلیون نفر غربالگری شدند

78 میلیون نفر غربالگری شدند