مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 خرداد 1399 ساعت 04:462020-05-26پزشكي

راهکارهای جلوگیری از ابتلای ورزشکاران به بیماری های عفونی


یک عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس در ارتباط با نکات مهم مورد توجه توسط ورزشکاران برای جلوگیری از ابتلا به بیماری­ های عفونی و مسائل مهم به منظور بازگشت ورزش در صورت ابتلا به بیماری های تنفسی و عفونت های گوارشی توضیح داد.

- ، مهدیه ملانوری شمسی در خصوص نکاتی که باید توسط ورزشکاران برای جلوگیری از ابتلا به بیماری­ های عفونی رعایت شود، اظهار کرد: تغییرات در سبک زندگی و آموزش­ های بهداشتی، شستن مداوم دست­ ها با صابون یا ژل ضدعفونی کننده، محدود کردن ارتباطات اجتماعی به ویژه در هنگام اوج تمرینات، کمتر دست زدن به صورت، چشم و دهان، کمتر دست زدن به سطوح عمومی و استفاده از وسایل شخصی (حوله، مسواک، لیوان و .

) از جمله نکات مختلفی است که باید توسط ورزشکاران برای جلوگیری از بیماری­ های عفونی مدنظر قرار گیرد.

وی همچنین در پاسخ به اینکه یک ورزشکار در صورت ابتلا به بیماری­ های عفونی چه زمانی می­ تواند به تمرین برگردد؟ بیان کرد: در صورتی که علائم بیماری گردن به بالا و دارای علائم خفیف ­باشد ورزشکار نیاز به استراحت کوتاه مدت دارد و نیاز به کاهش بار تمرین است اما در صورتی که علائم بیماری گردن به پایین نظیر تورم غدد لنفی، اسهال، خستگی و سرفه خشک (بیماری ویروسی سیستمیک) باشد، ورزشکار چندین روز نباید فعالیت ورزشی داشته باشد و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهای جلوگیری از ابتلای ورزشکاران به بیماری های عفونی

راهکارهای جلوگیری از ابتلای ورزشکاران به بیماری های عفونی