مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 خرداد 1399 ساعت 07:202020-05-30بين الملل

بایدن: نژادپرستی در آمریکا نظام مند و یک زخم باز است


نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ضمن انتقاد از تهدید توییتری دونالد ترامپ علیه معترضان به قتل «جورج فلوید»، به تبعیض نژادی نظام مند در این کشور اذعان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه مانیتورینگ بین الملل خبرگزاری فارس، همزمان با شدت گرفتن اعتراضات در آمریکا به قتل جورج فلوید شهروند سیاه پوست این کشور در خشونت پلیس سفید پوست، جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با انتشار یک ویدئو خواستار تلاش برای ریشه کن کردن تبعیض و خشونت های نژادپرستانه در آمریکا شد.

معاون هشت ساله ریاست جمهوری آمریکا در دولت باراک اوباما در این ویدئو ضمن اذعان به تبعیض نژادی نظام مند (سیستماتیک) در جامعه آمریکا، از اقدام دونالد ترامپ در تهدید معترضان به شلیک به آنها به شدت انتقاد کرد.

بایدن در این ویدئو قتل تیرماه 1393 اریک گارنر شهروند 43 ساله سیاه پوست ساکن نیویورک را یادآور شد کسی که ماموران پلیس به رغم فریادهایش درباره اینکه نمی تواند نفس بکشد، همچنان گلویش را تا سر حد مرگ فشردند و جانش را گرفتند.

معاون رییس جمهور آمریکا در دولت سابق این کشور گفت: من فرصت این را داشتم که با خانواده جورج فلوید صحبت کنم با گروهی از آنها.

با اغلب آنها.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدن: نژادپرستی در آمریکا نظام مند و یک زخم باز است

بایدن: نژادپرستی در آمریکا نظام مند و یک زخم باز است