مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 خرداد 1399 ساعت 06:502020-06-01اقتصادي

طرح جدید فروش خودرو سایپا بر بازار خودرو چه تاثیری دارد؟


حدود 64 درصد از خریداران و نمایشگاه داران خودرو با طرح جدید وزارت صمت و خودروسازان برای ساماندهی فروش و اقدامات بازدارنده در طرح فروش فوق العاده خودرو موافق بودند.

- بعد از ابلاغ مصوبه کمیته خودرو وزارت صمت مبنی بر ساماندهی فروش و اجرای طرح فروش فوق العاده، از برخی از خریداران و نمایشگاه داران خودرو، به صورت تصادفی نظرسنجی به عمل آورد و نظر آنان درباره قوانین جدید خرید خودرو را جویا شد.

نتیجه این نظرسنجی و پایش میدانی، تایید شیوه جدید و تمهیدات اندیشیده شده طرح فروش فوق العاده به میزان 64 درصد از جامعه آماری بود.

پرسش مرکز ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی این بود که آیا طرح فروش فوق العاده خودرو می تواند در کنترل بازار و رساندن خودرو به مصرف کننده اصلی موثر باشد؟ پاسخ ها در سه بخش بله ، خیر و پس از اجرا پیش بینی شده بود که براساس نظرسنجی، بیش از 64 درصد گزینه بله را انتخاب کرده و اظهار داشتند که ورود دولت به بازار خودرو و ساماندهی فروش خودرو الزامی بوده است.

حدود 16درصد از شرکت کنندگان در این پایش با مصوبه ستاد تنظیم بازار موافق نبودند و اعتقاد داشتند که این طرح نمی تواند منجر به ساماندهی بازار و پیش فروش شرکت های خودروساز شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح جدید فروش خودرو سایپا بر بازار خودرو چه تاثیری دارد؟

طرح جدید فروش خودرو سایپا بر بازار خودرو چه تاثیری دارد؟