مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 خرداد 1399 ساعت 08:202020-06-01پزشكي

عدم درمان به موقع کم کاری تیرویید در شیرخوارگان منجر به عقب ماندگی ذهنی می شود


فوق تخصص غدد و متابولیسم کودکان گفت: عدم درمان به موقع کم کاری تیرویید در شیرخوارگان منجر به عقب ماندگی ذهنی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، مرتضی علیجان پور از ایجاد عقب ماندگی ذهنی در صورت عدم درمان به موقع کم کاری تیرویید در شیرخوارگان خبر داد و اظهار کرد: از اقدامات مهم وزارت بهداشت برنامه غربال گری کشوری در دوره نوزادی بوده که موجب شناسایی کودکان دچار کم کاری تیرویید و درمان به موقع شده است.

وی افزود: غده تیرویید وظیفه ترشح هورمون تیرویید را به عهده دارد که این هورمون برای رشد و تکامل کودکان کاملاً ضروری بوده و این امر به ویژه در چند ماه اول تولد، مهم تر و حیاتی تر است.

فوق تخصص غدد و متابولیسم کودکان با بیان اینکه تشخیص و درمان به موقع کم کاری مادرزادی تیرویید برای جلوگیری از آسیب مغزی در ماه های اول زندگی، امری حیاتی است، بیان کرد: در کودکان مبتلا به کم کاری مادرزادی تیرویید مواردی چون تأخیر در تشخیص یا درمان - درمان ناکافی و یا عدم همکاری والدین در درمان صحیح این بیماران در سه سال اول تولد می تواند منجر به آسیب جبران ناپذیر مغزی شود.

این  فوق تخصص غدد و متابولیسم کودکان دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: شیوع کم کاری مادرزادی تیرویید در دنیا یک به 4000


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم درمان به موقع کم کاری تیرویید در شیرخوارگان منجر به عقب ماندگی ذهنی می شود

عدم درمان به موقع کم کاری تیرویید در شیرخوارگان منجر به عقب ماندگی ذهنی می شود