مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 خرداد 1399 ساعت 10:102020-06-01اقتصادي

هزینه مفاصا حساب مالیات انتقال املاک در دفاتر ثبت اسناد فعلا رایگان است


رییس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصاد گفت: هنوز تعرفه ای برای مفاصاحساب مالیات انتقال املاک در دفاتر ثبت اساد مشخص نشده و دریافت پول از مردم مبنایی ندارد.

- علی فیروزی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به موضوع اخذ هزینه برای مالیات نقل و انتقال املاک در دفاتر ثبت اسناد، اظهار داشت: طی روزهای اخیر متوجه شدیم، برخی سردفتران بابت مالیات نقل و انتقال املاک از مردم هزینه دریافت می کنند.

رییس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: در گذشته این گونه بود که متقاضیان از سازمان امور مالیاتی استعلام مالیاتی را دریافت کرده و کارهای خود را انجام می دادند، اما در حال حاضر دفترداران مالیات نقل و انتقال املاک را انجام داده و مفاصاحساب می دهند.

وی افزود: براساس استعلامی که از سوی سازمان ثبت اسناد و سازمان مالیاتی شده تا به امروز تعرفه ای برای مالیات نقل و انتقال املاک تعیین نشده است، اما بررسی ها نشان می دهد، برخی سردفتران از مردم بابت این خدمت پول می گیرند.

فیروزی تاکید کرد: البته موضوع این نیست که هزینه گرفته نشود، بلکه هنوز تعرفه ای تعریف نشده که از مردم مطالبه پول کنند و هر موقع هزینه آن تعیین شد نسبت به اخذ آن اقدام کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزینه مفاصا حساب مالیات انتقال املاک در دفاتر ثبت اسناد فعلا رایگان است

هزینه مفاصا حساب مالیات انتقال املاک در دفاتر ثبت اسناد فعلا رایگان است