مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 خرداد 1399 ساعت 03:202020-06-01حوادث

هشدار آتش نشانی در مورد خطر حریق در مراتع


رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان درباره خطر حریق در مراتع هشدار داد و گفت: سال قبل حداقل 100 عملیات درباره اطفای حریق انجام شده است.

- مجید امیرفضلی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان با تاکید بر لزوم رعایت هشدارهای زیست محیطی برای جلوگیری از آتش سوزی جنگل ها و مراتع اظهار کرد: بیشترین علل آتش سوزی را سهل انگاری و خطا های انسانی است.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان ادامه داد: پرتاب ته سیگار در بوته و علفزار، ایجاد شعله، از بین بردن علف هرز به روش آتش، سوزاندن ته مانده محصولات کشاورزی و رها کردن بطری های شیشه ای و قوطی های فلزی براق در طبیعت، از مهمترین عواملی هستند که به شیوع آتش در محیط زیست دامن می زنند.

وی ادامه داد: در همین راستا از باغداران و اصنافی که در مجاورت مراتع و زمین های غیر محصور استقرار دارند درخواست داریم، به منظور جلوگیری از سرایت آتش سوزی های احتمالی و بروز خسارات مالی، برای علف زنی و ایجاد مانع در مرز بین باغات و اطراف محل کسب خود اقدام کنند.

امیرفضلی با اشاره به اینکه برخی از کشاورزان و باغداران برای از بین بردن علف های هرز و حتی سوزاند شاخه های هرس شده، آن ها را آتش می زنند که همین موضوع سبب گسترش آتش در دل طبیعت می شود، گفت: با توجه به سخت بودن دسترسی به این محل ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار آتش نشانی در مورد خطر حریق در مراتع

هشدار آتش نشانی در مورد خطر حریق در مراتع