مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 خرداد 1399 ساعت 05:102020-06-07بين الملل

آمادگی ترکیه برای مذاکره در حوزه مشکلات قبرس و مدیترانه شرقی


وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد، این کشور می خواهد تمام مشکلات دریای اژه، مدیترانه شرقی و قبرس را مطابق با حقوق بین المللی حل و فصل کند.

- وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد، این کشور می خواهد تمام مشکلات دریای اژه، مدیترانه شرقی و قبرس را مطابق با حقوق بین المللی حل و فصل کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، خلوصی آکار در کنار یاشار گولر، رییس ستاد کل ارتش و فرماندهان ارشد نظامی، روز جمعه برای شرکت در یک نشست، وارد مرز ترکیه و سوریه شدند.

آکار بعد از نشست در صحبت با خبرنگاران اظهار کرد: اجازه دهید همه مشکلات را در چارچوب روابط همسایگی خوب، بر پایه حسن نیت مشترک، احترام و استفاده از ابزار مسالمت آمیز حل کنیم؛ بدون آنکه به حقوق کسی دست درازی کنیم.

ترکیه به طور مداوم با پیشروی یک طرفه دولت یونانی قبرس در مدیترانه شرقی مخالفت و تأکید داشته که جمهوری ترک قبرس شمالی نیز نسبت به منابع این منطقه، حق و حقوقی دارد.

آکار افزود: در این خصوص، هیئت ترکی به دنبال توافق نامه ای که بین ترکیه و یونان منعقد شد، دو مرتبه به آتن رفت و نشستی نیز در آنجا برگزار شد.

زمانی که آن ها به ترکیه آمدند، ما نشستی هم اینجا برگزار کردیم.

آنکارا از بهار گذشته دو کشتی حفاری به مدیترانه شرقی فرستاده و بر حقوق ترکیه و جمهوری ترک قبرس شمالی نسبت به منابع منطقه تأکی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی ترکیه برای مذاکره در حوزه مشکلات قبرس و مدیترانه شرقی

آمادگی ترکیه برای مذاکره در حوزه مشکلات قبرس و مدیترانه شرقی