مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 خرداد 1399 ساعت 02:352020-06-07اقتصادي

تنش آبی 71 روستای خراسان شمالی رفع می شود


مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان شمالی از تنش آبی در 300 روستای استان خبر داد و گفت: در برنامه امسال آبفا مشکل تأمین آب 71 روستای خراسان شمالی حل می شود.

- غلامرضا ساقی در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به دیدار با نماینده اسفراین اظهار کرد: هم اکنون در خراسان شمالی بالغ بر 700 روستا تحت پوشش خدمات آبفا استان است که از این تعداد 300 روستا دارای تنش آبی هستند.

وی وضعیت روستاهای اسفراین در تنش آبی را 71 مورد بیان کرد و گفت: طرح فاضلاب در اسفراین تاکنون 90 درصد پیشرفت داشته و ازجمله شهرهای پیشرو در این موضوع است.

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان شمالی درباره تأمین آب روستاها از سدهای احداث شده در استان تصریح کرد: سد بیدواز در شهرستان اسفراین می تواند محل مناسبی برای تأمین آب روستاهای اسفراین باشد، اما درصورتی که مشکل فنی این سد رفع شود و امکان تحویل گیری تمام ظرفیت آب شرب تخصیص پیدا کند.

وی ادامه داد: هم اکنون تأمین آب روستاها از منابع زیرزمین است که به دلیل رسوب گذاری و کاهش قطر مفید لوله ها، در فصل گرم سال بخشی از روستاهای انتهای خطوط انتقال، با مشکل عدم تأمین آب مواجه می شوند.

ساقی به برنامه آبفا برای رفع مشکل عدم تأمین آب روستاهای دارای تنش آبی اشاره کرد و گفت: مشکل آب شرب در 42 روستای خراسان شمالی در برنامه امسال آبفا حل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنش آبی 71 روستای خراسان شمالی رفع می شود

تنش آبی 71 روستای خراسان شمالی رفع می شود