مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 خرداد 1399 ساعت 06:452020-06-08اجتماعي

معاونان رییس جمهور از سد «کانی سیب» پیرانشهر بازدید کردند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از پیرانشهر، در پی سفر صبح امروز روسای سازمان برنامه و بودجه و سازمان حفاظت محیط زیست به استان آذربایجان غربی، نوبخت و کلانتری پیش از ظهر امروز از سد کانی سیب پیرانشهر بازدید کردند.

فرهاد سرخوش رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در حاشیه این بازدید اظهار داشت: سد کانی سیب شهرستان پیرانشهر در فاصله 129 کیلومتری جنوب ارومیه  یک سد تنظیمی است که بخشی از آب ذخیره شده در آن برای احیای دریاچه ارومیه استفاده می شود.

وی افزود: مراحل احداث این سد که از سال 1395 آغاز شده است، هم اکنون بیش از 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اعتبارات لازم برای اتمام آن اختصاص یافته که در شهریور امسال آبگیری می شود.

وی ادامه داد: ظرفیت این سد 90 میلیون مترمکعب است که جزیی از پکیج انتقال آب از جنوب آذربایجان غربی به دریاچه ارومیه محسوب می شود.

سرخوش بیان کرد: این سد به ارتفاع 68 متر و طول تاج 795 متر بر روی روخانه گلاس در حال احداث بوده و مهار آب های مرزی، انتقال آب مازاد رودخانه حوضه گلاس و تامین بخشی از نیازهای زیست محیطی دریاچه ارومیه از اهداف اصلی این سد و خط انتقال آب است که توسط ستاد احیای دریاچه ارومیه اجرا می شود.

معاونان رییس جمهوری در سفر امروز به آذربایجان غربی،  پس از بازدید از سد کانی سیب ، از پرتال ورودی، میانی و خروجی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاونان رییس جمهور از سد «کانی سیب» پیرانشهر بازدید کردند

معاونان رییس جمهور از سد «کانی سیب» پیرانشهر بازدید کردند