مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 خرداد 1399 ساعت 07:502020-06-08سياسي

سد کانی سیب شهریور ماه آبگیری می شود


رییس استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: سد کانی سیب پیرانشهر با هدف احیای دریاچه ارومیه شهریور ماه امسال آبگیری می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، فرهاد سرخوش ظهر دوشنبه در جریان بازدید معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه از روند اجرای سد کانی سیب پیرانشهر اظهارکرد: سد کانی سیب شهرستان پیرانشهر در فاصله 129 کیلومتری جنوب ارومیه یک سد تنظیمی است که بخشی از آب ذخیره شده در آن برای احیای دریاچه ارومیه استفاده می شود.

وی ادامه داد: مراحل احداث این سد که از سال 1395 آغاز شده است، هم اکنون بیش از 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اعتبارات لازم برای اتمام آن اختصاص یافته که در شهریور امسال آبگیری می شود.

سرخوش با بیان اینکه با آبگیری از سد کانی سیب طرح انتقال آب از سد به دریاچه ارومیه نیز دی ماه امسال آماده بهره برداری می شود افزود: انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه بود که در این راستا حدود 36 کیلومتر تونل با هدف انتقال سالانه 600 میلیون مترمکعب به این دریاچه احداث شده است.

رییس استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه خاطرنشان کرد: طرح تونل انتقال آب زاب به دریاچه ارومیه دارای 36 کیلومتر طول است که تاکنون 31 کیلومتر آن احداث و عملیات اجرایی پنج کیلومتر از این تونل باقی مانده است تا سالانه 650 میلیون متر مکعب آب را وارد دریاچه ارومیه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سد کانی سیب شهریور ماه آبگیری می شود

سد کانی سیب شهریور ماه آبگیری می شود