مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 خرداد 1399 ساعت 11:052020-06-08اجتماعي

معاونان رییس جمهوری از دریاچه ارومیه بازدید کردند


محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه و عیسی کلانتری معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست بعداز ظهر امروز از دریاچه ارومیه بازدید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدباقر نوبخت و عیسی کلانتری در جریان سفر یک روزه خود به آذربایجان غربی بعد از بازدید از سد کانی سیب پیرانشهر از دریاچه ارومیه بازدید کرده و در جریان آخرین وضعیت این تالاب ارزشمند قرار گرفتند.

در این بازدید رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: با وجود آغاز فصل گرما و تبخیر بالای آب دریاچه ارومیه، وسعت آن به سه هزار و 201 کیلومتر مربع رسیده و نسبت به هفته های گذشته تغییر چندانی نکرده است.

فرهاد سرخوش افزود: هم اکنون تراز دریاچه ارومیه به هزار و 271 متر و 86 سانتی متر رسیده است که با وجود کاهش چشمگیر بارندگی ها، حاکی از شرایط مناسب حاکم بر این دریاچه است.

وی با اعلام اینکه حجم آب دریاچه ارومیه به بیش از پنج میلیارد و 90 میلیون متر مکعب رسیده است گفت: وضعیت دریاچه ارومیه هم اکنون نسبت به سال های اخیر مساعد است اما باید توجه کرد که تلاش ها برای احیای نگین آبی آذربایجان طبق برنامه ادامه دارد.

دریاچه ارومیه در قالب طرح های ستاد احیا قرار است ظرف مدت 10 سال از سال 1394 به تراز اکولوژیک خود برسد؛ این دریاچه از اواسط دهه 1380 شروع به خش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاونان رییس جمهوری از دریاچه ارومیه بازدید کردند

معاونان رییس جمهوری از دریاچه ارومیه بازدید کردند