مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 خرداد 1399 ساعت 13:052020-06-08اجتماعي

سوءمدیریت هایی که سفیدرود را به حراج گذاشت/ اینجا برداشت آزاد است!


برداشت غیرمجاز شن و ماسه از بستر رودخانه های گیلان به امری طبیعی تبدیل شده که این اتفاق در رودخانه سفیدرود بخش سنگر آن را به مرز نابودی کشانده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، برداشت غیرمجاز شن و ماسه از بستر رودخانه های گیلان به امری طبیعی تبدیل شده که این اتفاق در رودخانه سفیدرود بخش سنگر به وفور قابل مشاهده است.

  سبزی گیلان بهانه ای برای گره زدن منابع ناب آن طبیعت زیبای گیلان به محلی برای جولان دست اندازان به منابع طبیعی تبدیل شده، به نوعی که چهره محیط زیست استان از این عارضه خدشه دار شده است.

ورود به رودخانه ها و برداشت شن و ماسه با کامیون ها علاوه بر اینکه نسل گونه های مهم گیاهی و جانوری را تهدید می کند به درختان و درختچه های بومی کنار رودخانه ها که بسیار در حفاظت از محیط زیست رودخانه و منطقه مهم هستند، آسیب جدی وارد می کند.

برداشت بی رویه شن و ماسه از رودخانه ها نه تنها گونه های جانوری و آبزی را در رودخانه ها با تهدید انقراض نسل مواجه می کند، بلکه محیط زیست خود رودخانه ها را نیز تخریب می کند.

رودخانه سفیدرود رودخانه اصلی و بزرگ ترین رودخانه استان و تنها محل زادآوری ماهیان خاویاری است و همچنین 53 نوع گونه آبزیان و ماهی در آن زندگی می کنند و این برداشت های بی رویه علاوه بر تغییر مکرر بستر رودخانه، باعث از بین رفتن آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوءمدیریت هایی که سفیدرود را به حراج گذاشت/ اینجا برداشت آزاد است!

سوءمدیریت هایی که سفیدرود را به حراج گذاشت/ اینجا برداشت آزاد است!