مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 خرداد 1399 ساعت 10:252020-06-09اقتصادي

تغییر روند بانکداری در کشور/ضرورت تسریع در فرایند دیجیتالی شدن بانک ها


بانکداری به عنوان سرویس، یکی از تسهیل گرهای تحول دیجیتالی بانک ها شناخته می شود.

امروز با تغییر تعامل مشتریان با بانک ها و نیاز بانک ها به رقابت با رقبا، - مهدیه نوروزیان کارشناس بانکداری دیجیتال در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره تعریف بانکداری به عنوان سرویس، اظهار داشت: عبارت بانکداری به عنوان سرویس دو کاربرد تا حدی متمایز دارد، در کاربرد اول، نوع مدل کسب وکار بانک یا موسسه مالی-اعتباری با تأمین کننده نرم افزاری مورد نظر است.

در این حالت به جای اینکه بانک اقدام به تجهیز و راه اندازی سخت افزار و نرم افزارهای مورد نیاز بانکداری کند، خدمات زیرساختی مورد نیاز خود را به صورت اجاره ای و به عنوان سرویس از تأمین کننده دریافت می کند.

وی افزود: در کاربرد دوم، بانکداری به عنوان سرویس اشاره به پلتفرمی از سرویس های بانکداری دارد که به صورت (application programming interface) API به سایر موسسات اعتباری ارائه می شوند تا با استفاده از آنها بتوانند خدمات پیچیده تری به مشتریان خود ارائه کنند.

نوروزیان با بیان اینکه ارائه راهکارهای بانکی به عنوان سرویس یک روند جهانی بین شرکت های نرم افزاری بزرگ این حوزه است، افزود: شرکت های بزرگ تأمین کننده راهکارهای بانکی همگی این نیاز را درک کرده و علاوه بر اینکه نرم افزارشان را برای فروش ارائه م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر روند بانکداری در کشور/ضرورت تسریع در فرایند دیجیتالی شدن بانک ها

تغییر روند بانکداری در کشور/ضرورت تسریع در فرایند دیجیتالی شدن بانک ها