مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 خرداد 1399 ساعت 21:502020-06-09پزشكي

هشدار؛ از روانگردان «کاتینون» تا «آسمان نهم»


معاون پژوهشی موسسه کادراس، ضمن تشریح عوارض مصرف ماده روانگردان «کاتینون» که در آزمایشگاه ساختار گیاهی آن تغییر می یابد، می گوید: هر ماده ای که از حالت طبیعی و گیاه پایه ای خارج و در آزمایشگاه ها ساخته می شود بسیار خطرناک تر از مواد طبیعی است.

- معاون پژوهشی موسسه کادراس، ضمن تشریح عوارض مصرف ماده روانگردان کاتینون که در آزمایشگاه ساختار گیاهی آن تغییر می یابد، می گوید: هر ماده ای که از حالت طبیعی و گیاه پایه ای خارج و در آزمایشگاه ها ساخته می شود بسیار خطرناک تر از مواد طبیعی است.

منصور براتی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه کاتینون نوعی ماده توهم زاست، گفت: به طور کلی NPSها یا روان گردان ها، جزء مواد محرک هستند، اما به دلیل اثرگذاری خاصی که بر روی ذهن دارند و عمدتا در آزمایشگاه ها ساخته می شوند، به صورت مجزا از مواد محرک، دسته بندی می شوند.

بنابر اظهارات وی، پایه اصلی کاتینون گیاه خات است، اما به دلیل این که در آزمایشگاه ساختار گیاهی آن را تغییر می دهند، کاتینون مصنوعی عنوان می شوند.

کشف ماده کاتینون به عنوان ماده ای که در ابتدا در داروها از آن استفاده می شده به سال 1920 ارتباط دارد، اما در سال های اخیر با تغییر ساختار شیمیایی به روانگردان تبدیل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار؛ از روانگردان «کاتینون» تا «آسمان نهم»

هشدار؛ از روانگردان «کاتینون» تا «آسمان نهم»