مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 خرداد 1399 ساعت 02:452020-06-09بين الملل

بررسی احتمال کاهش سهمیه کشورها و تشرف یک ششم زائران به حج 99


در حالی که عربستان هنوز وضعیت حج تمتع را مشخص نکرده است، برخی از کاهش 80 درصدی سهمیه کشورها و حتی فشارهای افرادبانفوذ عربستان برای برپایی مناسک حج تمتع خبر می دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، در حالی که زائران ایرانی در حال آماده شدن برای تشرف به حج تمتع هستند و به گفته اکبر رضایی، سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت، اولین اعزام زائران خانه خدا، طبق برنامه از ششم تیرماه آغاز می شود، سعودی ها همچنان وضعیت حج تمتع را مشخص نکرده اند.

درآمد 12 میلیارد دلاری عربستان از عمره و حج تمتع در یک سال البته به گفته منابع آگاه، سعودی ها همچنان در برگزاری یا لغو حج تمتع مردد هستند و با فشارهایی که از سوی افراد بانفوذ این کشور بر مسؤولان حج انجام می شود، ممکن است حج تمتع با شرایط خاص برپا شود، چرا که درآمد عربستان از حج تمتع و عمره مفرده در طول سال بر اساس آمارها حدود 12 میلیارد دلار است که با توجه به کاهش تولید نفت عربستان به دلیل کرونا و ضربه به اقتصاد این کشور، حذف چنین رقمی نیز می تواند بر اقتصاد آن ها آثار مخربی داشته باشد.

احتمال کاهش 80 درصدی سهمیه کشورهای در حج تمتع 99 همچنین بر اساس گزارش های رسانه های خارجی، مقامات سعودی در حال بررسی مشارکت تعدادی محدود و نمادین در مراسم حج و با در نظر گرفتن اقدامات ایمنی و م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی احتمال کاهش سهمیه کشورها و تشرف یک ششم زائران به حج 99

بررسی احتمال کاهش سهمیه کشورها و تشرف یک ششم زائران به حج 99