مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 خرداد 1399 ساعت 06:452020-06-10اقتصادي

دولت مجبور به افزایش صادرات است/ اصل تنوع بازارهای صادراتی


معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: در شرایط کنونی و با توجه به نقش کم رنگ نفت در بودجه کشور، دولت چاره ای جز توجه بیشتر به صادرات ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، غلامرضا انصاری قبل از ظهر چهارشنبه در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی تبریز اظهار داشت: هم اکنون تحولاتی در کشور رخ می دهد که سال ها است همه منتظر آن بودیم، از جمله اینکه دیگر درآمد نفت جزو بودجه مهم کشور به شمار نرفته و باید به فکر راهکارهای تأمین بودجه از طریق تولید و صادرات باشیم.

وی ادامه داد: کشور ایران همواره کشور وارد کننده ای بوده که حالا در تلاش برای تبدیل به کشوری صادرکننده است که این امر از لحاظ سیاسی، فرهنگی و اجتماعی اهمیت بالایی داشته و تأثیرگذار خواهد بود.

انصاری، فعالیت جامعه صادراتی را بر اساس کیفیت کار، صداقت و رعایت تعهدات صادرکننده دانسته و گفت: این جامعه با جامعه وارداتی تفاوت بالایی داشته و نیازمند تغییر فرهنگ و تحول است.

تحقق جهش تولید در سایه افزایش صادرات وی با بیان اینکه همزمان با سال جهش تولید، باید صادرات خوب داشته باشیم، گفت: دارا بودن بازار 80 میلیونی خوب است اما نمی تواند سبب جهش تولید شود و برای تحقق این مهم باید راه را برای صادرات باز کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت مجبور به افزایش صادرات است/ اصل تنوع بازارهای صادراتی

دولت مجبور به افزایش صادرات است/ اصل تنوع بازارهای صادراتی