مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 خرداد 1399 ساعت 04:002020-06-11سياسي

مهمترین مطالبه شورای عالی توجه مدیران بالادستی به توسعه محلی است


رییس شورای عالی استانها با اشاره به اینکه مهمترین مطالبه شورای عالی استانها توجه مدیران بالادستی به توسعه محلی است گفت:باید قوانین مربوط به توسعه محلی دیده شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علیرضا احمدی رییس شورای عالی استان ها صبح امروز در سی و دومین اجلاس شورای عالی استان ها با اشاره به اینکه قوانین موجود اختیارات شورا را محدود کرده است گفت: این در حالی است که در قانون اساسی حدود اختیارات شورا گسترده است.

وی ادامه داد: این مشکل در برنامه توسعه هفتم تا حدودی تغییر کرده است که به بهتر شدن وضعیت شوراها کمک خواهد کرد.

رییس شورای عالی استان ها با بیان اینکه 117 هزار عضو شوراهای شهر در کشور از جمله معتمدین و منتخبین مردم هستند که اگر نادیده گرفته شوند به ضرر کشور است.

احمدی اظهار داشت: اگر این اعضا به خوبی دیده شوند و کار در شهرها و روستاها به دست آنها سپرده شود خواهیم دید که اداره کشور رشد پیدا خواهد کرد.

چراکه قانون اساسی ایران در اصول مردم به نظام متمرکز اداره کشور توجه کرده است اما ظرفیت های هم برای تمرکز زدایی اندیشیده است.

احمدی با اشاره به اینکه در حوزه شوراهای شهر با اینکه قانون حدودی برای واگذاری اختیارات به شوراهای شهر و روستا در نظر گرفته است اما این اختیارات به شوراهای سپرده نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهمترین مطالبه شورای عالی توجه مدیران بالادستی به توسعه محلی است

مهمترین مطالبه شورای عالی توجه مدیران بالادستی به توسعه محلی است