مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 خرداد 1399 ساعت 12:052020-06-11بين الملل

دستور جلسه گفتگوی راهبردی عراق و آمریکا


وزارت خارجه آمریکا دستور جلسه گفتگوهای راهبردی میان عراق و واشنگتن که قرار است از طریق ویدئو کنفرانش امشب برگزار شود را منتشر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، وزارت خارجه آمریکا دستور جلسه گفتگوهای راهبردی میان عراق و واشنگتن که قرار است از طریق ویدئو کنفرانش امشب برگزار شود را منتشر کرد.

طبق این دستور جلسه، گفتگو ساعت 9 به وقت واشنگتن شروع و ساعت 11 خاتمه می یابد و پنج محور دارد که در آن موضوعات امنیتی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مورد بحث و تبادل نظر واقع خواهند شد.

بر اساس این دستور جلسه، دیوید هیل نماینده آمریکا خواهد بود که شروع کننده گفتگو خواهد بود و به دنبال آن مذاکره کننده عراقی به بیان مواضع خود می پردازد.

موضوعات امنیتی به مدت 30 دقیقه در جلسه ای که تحت مدیریت طرف آمریکایی است مورد بحث قرار خواهد گرفت که بحث حضور نظامیان آمریکایی ونگرانی آمریکا از سوی دیوید هیل بیان می شود و اگر نیاز باشد افرادی از وزارت دفاع آمریکا وارد بحث می شوند و طرف عراقی هم به بیان نقطه نظرات خود در این زمینه خواهد پرداخت.

پس از آن نیم ساعت در جلسه ای به مدیریت طرف عراقی، مذاکره کننده عراقی، اوضاع اقتصادی عراق و راههای استقلال در زمینه انرژی را شرح می دهند و آمریکا بر اهمیت اصلاح اقتصادی و کمک به عراق برای تحقق اهدافش در ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستور جلسه گفتگوی راهبردی عراق و آمریکا

دستور جلسه گفتگوی راهبردی عراق و آمریکا