مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 خرداد 1399 ساعت 15:052020-06-11اقتصادي

اجرای طرح 20 هزار هکتاری برنج در مناطق مستعد استان ایلام/ اراضی شیب دار احیا می شوند


استاندار ایلام، از توافقات به عمل آمده برای اجرای طرح 20 هزار هکتار در سه منطقه مستعد کشت برنج در استان خبر داد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام امروز در دیدار با محمدعلی طهماسبی معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی خواستار اجرای طرح احیای اراضی شیب دار در استان شد و گفت: در استان اراضی شیب دار و زمین های استان در اثر فرسایش خاک به مرور از بین می رود و برای نجات و احیای آن نیازمند اجرای طرح احیای اراضی شیب دار هستیم.

  وی با اشاره به این مطلب که مردم در دل جنگل، زمین ها را در جهت شیب شخم می زنند، افزود: این رویکرد باید اصلاح شود و البته ظرف یکی دو سال گذشته با به راه انداختن نهضت آبخیزداری در صدد رفع این مشکل برآمده ایم.

استاندار ایلام، گفت: در برخورد غیر متعارف با زمین هر ساله بر اثر بارندگی حدود 5 تا 6 میلی متر خاک از بین می رود در حالی که سال های سال طول می کشد تا یک میلیم تر خاک تشکیل شود.

تشکیل کارگروه تخصصی برای احیای اراضی شیب دار استان سلیمانی دشتکی از آبخیزداری و کشت درختان مثمر و گیاهان دارویی و سازگار با منطقه به عنوان یک راهبرد قوی در حفظ زمین، جنگل و منابع آبی استان یاد کرد و گفت: با هماهنگی های صورت گرفته برای احیای اراضی شیب دار استان، در این راستا یک کارگروه تخصصی تشکیل می شود و مو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح 20 هزار هکتاری برنج در مناطق مستعد استان ایلام/ اراضی شیب دار احیا می شوند

اجرای طرح 20 هزار هکتاری برنج در مناطق مستعد استان ایلام/ اراضی شیب دار احیا می شوند