مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 خرداد 1399 ساعت 06:352020-06-13پزشكي

سلول ایمنی ضد چاقی شناسایی شد


پژوهشگران دانشگاه نیو ساوت ولز (University of New South Wales) استرالیا در مطالعه اخیرشان اظهار کرده اند نوع نادری از سلول ایمنی را شناسایی کرده اند که از چاقی در موش ها جلوگیری می کند.

- پژوهشگران "دانشگاه نیو ساوت ولز"(University of New South Wales) استرالیا در مطالعه اخیرشان اظهار کرده اند نوع نادری از سلول ایمنی را شناسایی کرده اند که از چاقی در موش ها جلوگیری می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گیزمگ، در سال 2012 ، محققان با کشف چربی بژ (beige fat) راهی جدید برای توسعه درمان های پیشرفته برای چاقی پیدا کردند.

چربی بژ نوعی از بافت چربی است که از نظر ژنتیکی متمایز از چربی سفید و قهوه ای است و نقش مهمی در سوزاندن کالری ها ایفا می کند.

محققان استرالیایی در مطالعه اخیرشان از شناسایی نوعی از سلول ایمنی بدن خبر داده اند که این سلول، چربی بژ را در بدن موشها فعال می کند و می توان از آن به عنوان یک درمان بالقوه برای تسریع روند چربی سوزی در انسان استفاده نمود.

دکتر کیت کوینلن (Kate Quinlan) نویسنده اصلی این مطالعه از دانشگاه نیو ساوت ولز استرالیا گفت: چربی سفید مهم ترین منبع ذخیره انرژی بدن به شمار می رود اما از طرف دیگر، چربی قهوه ای می تواند انرژی را از بین ببرد و در فرآیندی بنام گرمازایی (thermogenesis) گرما تولید کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سلول ایمنی ضد چاقی شناسایی شد

سلول ایمنی ضد چاقی شناسایی شد