مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 خرداد 1399 ساعت 06:552020-06-13اقتصادي

گل محمدی ، شامه نوازِ اهالی میمه


مدیرعامل شرکت تعاونی تولید روستایی قنوات سه گانه میمه، از برداشت 150 تن گل محمدی، افزایش امکان بهره وری و فرآوری گل محمدی در سال آینده و توسعه انواع کشت در اراضی این شرکت، - خبرداد.

عبدالرضا شیبانی، در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه شرکت تعاونی تولید روستایی قنوات سه گانه میمه با یک هزار و 500 عضو بزرگترین شرکت تعاونی استان است، اظهار کرد: از 133 هکتار اراضی طبیعی که به این شرکت با شرایط اجاره به شرط تملیک واگذار شده حدود 90 هکتار مفید به کشت گل محمدی اختصاص دارد، که محصول 150 تنی گل محمدی امسال 35 درصد افزایش، نسبت به سال قبل داشت.

وی، با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تبعات اجتماعی و اقتصادی آن، افزود: شرکت تعاونی تولید روستایی قنوات سه گانه میمه، نیز همانند سایر نهادهای اقتصادی متاثر از آثار منفی و زیانبار کرونا با کمبود نیروی کار برای گل چینی، رکود بازار و متقاضی برای خرید گل محمدی مواجه بوده است، اما توانسته حدود 800 میلیون تومان وجه نقد در این شرایط به سفره کارگران وارد کند.

شیبانی، با تاکید بر نیاز به 500 کارگر روزانه برای این حجم گل چینی، خاطر نشان کرد: در گل چینی و گلاب گیری زمان تاثیر مستقیم بر کیفیت محصول دارد، به همین دلیل اتباع خارجه جایگزین مناسبی برای انصراف 50 درصد از اهالی میمه متاثر از شیوع کرونا در گل چینی شدند، هم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گل محمدی ، شامه نوازِ اهالی میمه

گل محمدی ، شامه نوازِ اهالی میمه