مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 خرداد 1399 ساعت 20:252020-06-13ورزشي

منطقه طارم ظرفیت های زیادی برای شکوفایی دارد


طارم سفلی ظرفیت زیادی در بخش های معدنی، کشاورزی و طبیعی دارد که با شکوفایی آنها می توانیم زمینه شکوفایی و تحول در این منطقه را مهیا کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر جلسه شورای اداری بخش طارم سفلی عصر شنبه با حضور استاندار، نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه های اجرایی در سالن ورزشی شهر سیردان برگزار شد.

محمد شفیعی در این جلسه گفت: طارم سفلی ظرفیت های کشاورزی و جغرافیایی ارزشمندی دارد و اولین تولید کننده عسل با 380 تن در سال، معدن مس طارم به عنوان دومین معدن شاخص کشوری در حوزه معدنی، در 100 هکتار مساحت با ظرفیت 10 هزار تن در سال قادر است زمینه اشتغال 450 نفر را مهیا کند.

وی تصریح کرد: ظرفیت جنگلی به مساحت 7 هزار هکتار، استقرار یک پاسگاه و 24 اداره در منطقه، رتبه دوم تولید زیتون و زغال اخته، تولید سالانه 7 هزار تن انار، از دیگر توانمندی های این منطقه است.

شفیعی یادآور شد: 265 کیلومتر از راه های طارم آسفالت و 213 کیلومتر خاکی است و 21 روستا گاز رسانی شده و عشایر در 21 روستا هستند و آثار تاریخی متعدد و معادن خوب زاج، سرب، سیلیس، کائولن، از توانمندی های دیگر است.

رضا حسنی بخشدار طارم هم گفت: دغدغه اصلی راه دسترسی است که آسفالت 13 کیلومتر مسیر آلتین کش، اتصال راه طارم سفلی و علیا، محور نیارک و پیله ورین به علی آباد و سه راهی ارکن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منطقه طارم ظرفیت های زیادی برای شکوفایی دارد

منطقه طارم ظرفیت های زیادی برای شکوفایی دارد