مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 خرداد 1399 ساعت 09:302020-06-14اقتصادي

راه آهن خواف-هرات تابستان امسال به بهره برداری می رسد


معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: راه آهن خواف-هرات تابستان امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، غلامرضا انصاری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه پس از پایان نشست روابط اقتصادی خارجی گفت: طرف های تجاری ایران از روش تهاتر در مبادلات تجاری برای جابجایی کالا استقبال کردند.

وی ادامه داد: در نشست امروز پیرامون زمینه های روند اجرایی شدن تهاتر با کشورهای خارجی و موضوع راه آهن خواف - هرات، و راه آهن رشت به آستارا با نمایندگان دستگاه های اجرایی به بحث و تبادل نظر پرداختیم.

معاون دیپلماسی اقتصادی دستگاه دیپلماسی اظهار داشت: تهاتر در واقع تجارت کالا به کالا است که بیش از یک سال است در وزارت امور خارجه با توجه به محدویت هایی که در نقل و انتقالات داریم از آن استفاده می کنیم.

انصاری با اشاره به استقبال خوب کشورها از روش تهاتر، افزود: سازمان های داخلی باید بخشی را برای آموزش این روش در نظر بگیرند و در این راستا تاکنون بانک مرکزی و وزارت صمت اقدامات سازنده و مثبتی با دستگاه دیپلماسی در زمینه تهاتر داشته اند.

وی تاکید کرد: تهاتر روشی است که تجارت خارجی را بسیار تسهیل می کند و به خصوص طرف های تجاری نیز از این روش استقبال کرده اند، چرا که در قبال صادراتی که به کشورمان دارند ما به ازای آن کالایی از ما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه آهن خواف-هرات تابستان امسال به بهره برداری می رسد

راه آهن خواف-هرات تابستان امسال به بهره برداری می رسد