مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 خرداد 1399 ساعت 10:102020-06-14ورزشي

حواشی جدایی غزل شطرنج ایران! / قانون چه می گوید؟


استاد بزرگ شطرنج بانوان کشور نسبت به خبر ادامه فعالیت ورزشی خود با پرچم سوییس واکنشی نشان داد که حاوی نکات زیادی است.

- ، پس از اشاره به عناوین و افتخاراتی که برای ایران به دست آورده با انتقاد از آیین نامه های قهرمانی کشوری نوشته است: متاسفانه ادامه تحصیل بنده در سوییس با آیین نامه های قهرمانی کشور مغایرت داشته چرا که بازیکنانی که در خارج از کشور اقامت دارند امکان حضور در تیم ملی را ندارند.

نخست این که حدود دو سال است که اساسا چیزی به نام تیم ملی شطرنج بانوان وجود خارجی ندارد! چرا که اعزامی صورت نمی گیرد و بازیکنانی که در مسابقات مختلف شرکت می کنند به شکل انفرادی با هزینه شخصی و در مسابقات اوپن حضور دارند.

مانند مسابقاتی که سارا خادم الشریعه، مبینا علی نسب و سایر بانوان در آن حضور دارند و برای شرکت در آن نیازی به استفاده از عنوان یا لفظ تیم ملی و یا حتی حضور در ایران نیز نیست.

صرف اقامت داشتن در یک کشور خارجی مانعی از حضور در مسابقات با پرچم ایران نیست و بازیکنان می توانند حتی در شرایطی که در ایران زندگی نمی کنند در مسابقات مختلف با پرچم ایران حاضر شوند.

برای مثال آتوسا پورکاشیان که مدتی است در آمریکا اقامت دارد همچنان با پرچم ایران در مسابقات حاضر می شود و حتی در مسابقات شطرنج سریع قهرمانی جهان که سال گذشته در مسکو برگزا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حواشی جدایی غزل شطرنج ایران! / قانون چه می گوید؟

حواشی جدایی غزل شطرنج ایران! / قانون چه می گوید؟