مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 خرداد 1399 ساعت 11:302020-06-14دانش

سامانه هوشمند پایش ماهواره ای ارتقا می یابد


سامانه هوشمند پایش ماهواره ای که با دریافت تصاویر ماهواره ای و پردازش تصاویر بر اساس الگوریتم های هوش مصنوعی، پدیده های محیطی کل کشور را پایش می کند، - با فناوری های ژئوماتیک ارتقا می یابد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، این سامانه که یک محصول دانش بنیانی است قرار است با حمایت ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارتقا یابد.

به گفته یاسر ابراهیمیان قاجاری، رییس گروه ژئوماتیک ستاد، با ارتقای این سامانه، خدمات جامع سنجش از دور به طور کامل در قالب یک پلت فورم مبتنی بر وب به کاربران ارائه خواهد شد.

وی افزود: در فاز نخست ارتقای این سامانه امکاناتی مانند شناسایی پهنه های آبی با الگوریتم های هوش مصنوعی ، اعلام هشدار سیلاب در هفت روز آینده با مناطق ریسک بالا، متوسط و کم و شناسایی مناطق سیلاب و مسیریابی به این نقاط برای امدادرسانی به سامانه افزوده می شود.

قاجاری خاطر نشان کرد: همچنین در این سامانه مواردی مانند پایش دریاچه ها و تالاب ها ومرز آبی مخازن سدها به همراه گزارش های آماری تغییرات ، شناسایی نقاط جنگل خواری و تغییر اراضی کشاورزی ، شناسایی مناطق با ریسک و پیش بینی آتش سوزی و اعلام هشدار و شناسایی نقاط آتش فعال کل کشور با وضعیت نوع پوشش گیاهی آن نقطه و مسیری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سامانه هوشمند پایش ماهواره ای ارتقا می یابد

سامانه هوشمند پایش ماهواره ای ارتقا می یابد