مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 خرداد 1399 ساعت 07:152020-06-15پزشكي

ابتلا به تب کریمه-کنگو در اصفهان از سال گذشته تاکنون نداشتیم


مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: از سال گذشته تاکنون هیچ گونه موردی از ابتلا به بیماری تب کریمه-کنگو در استان اصفهان مشاهده نشد.

- شهرام موحدی در گفت و گو با خبرنگار مهر ، با اشاره به اینکه تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو بیماری بومی کشور است، اظهار داشت: این بیماری حاد تب دار و خونریزی دهنده از طریق گزش کنه یا تماس با خون و ترشحات دام و انسان آلوده منتقل می شود.

وی افزود: ویروس تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو در طبیعت از طریق کنه ها به انسان و دام منتقل می شود و در دام هیچ گونه علائم بالینی ظاهر نمی شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان اشاره ای به مخزن و ناقل ویروس این بیماری در طبیعت داشت و گفت: تا زمانی که کنه ها و ناقلان این ویروس در طبیعت وجود دارند نمی توان این ویروس را ریشه کن کرد؛ اما با رعایت اصول بهداشتی می توان این بیماری را کنترل کرد.

وی با اعلام اینکه بیماری تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو در دام هیچ گونه علائم مشخصی ندارد، اظهار داشت: مدت این بیماری هفت تا 10 روز است و در این مدت دام هیچ علامتی نشان نمی دهد و انتقال بیماری به انسان می تواند از طریق گزش کنه، ذبح حیوان آلوده بدون رعایت اصول بهداشتی لازم و تماس با خون و بافت بیماران صورت گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتلا به تب کریمه-کنگو در اصفهان از سال گذشته تاکنون نداشتیم

ابتلا به تب کریمه-کنگو در اصفهان از سال گذشته تاکنون نداشتیم