مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 خرداد 1399 ساعت 16:102020-06-15اقتصادي

عملیات بازار باز بین بانکی تأثیری در کنترل رشد تورم ندارد


کارشناس اقتصاد پولی و مالی معتقد است می شد برای کنترل رشد تورم به جای راه اندازی عملیات بازار باز بین بانکی، از روش هایی چون تعیین سقف برای اصلاح ناترازی بانک ها استفاده کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسین درودیان در نشست بررسی عملیات بازار باز بانکی در مرکز تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام، فلسفه عملیات بازار باز را مدیریت نرخ بهره در دنیا اعلام کرد و گفت: بانک های مرکزی دیگر کشورها از ابزارهای مستقیم برای مدیریت نرخ بهره استفاده نمی کنند و به سراغ ابزارهای غیرمستقیم می روند.

وی افزود: به نظر می رسد هدفگذاری راه اندازی عملیات بازار باز بین بانکی در ایران، کنترل تورم باشد.

کارشناس اقتصاد پولی و مالی، راه اندازی عملیات بازار بین بانکی از سوی بانک مرکزی را ساختن ابزار جدید ندانست و گفت: این بسته اقتصادی برای جلوگیری از ورود نیروهای مخرب به اقتصاد است و یک اقدام مولد جدید محسوب نمی شود.

درودیان با بیان اینکه عملیات بازار باز بین بانکی ابزار بُرّنده ای نیست، تصریح کرد: تیپ تورم در ایران یک تیپ خاص است و با نوع تقاضاهای رایج در دنیا که تقاضای فزاینده فشار مصرفی و سرمایه ای است، متفاوت است.

وی ادامه داد: وقتی در دنیا چنین تورمی که ناشی از انباشت تقاضاست، قرار است مهار شود، بانک های مرکزی به سراغ کنترل نرخ بهره می روند اما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات بازار باز بین بانکی تأثیری در کنترل رشد تورم ندارد

عملیات بازار باز بین بانکی تأثیری در کنترل رشد تورم ندارد