مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 خرداد 1399 ساعت 05:402020-06-17اقتصادي

مرمت بازار تاریخی اراک نیازمند تامین اعتبار است


استاندار مرکزی از تامین اعتبار لازم برای مرمت پروژه بازار تاریخی اراک، از سوی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سید علی آقازاده در خصوص دیدار با وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: بنای بازار تاریخی اراک تا کنون آسیب های بسیاری دیده و بخش های بسیاری از این بنای تاریخی به خصوص سراها و کاروان سراهای آن در معرض تخریب قرار دارد، بنابراین پیش از تخریب این بنا باید برای حفظ و حراست آن اقدام شود.

به گفته استاندار مرکزی، بازار تاریخی اراک به دلیل داشتن چندین متولی و از طرفی همراهی نکردن کسبه، آسیب های متعددی را متحمل شده که نیاز است وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این راستا برنامه هدفمند اتخاذ کند.

آقازاده با اشاره به برآورد اعتبار مورد نیاز مرمت کامل بازار تاریخی اراک از سوی کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی عنوان کرد: انتظار می رود، این وزارتخانه نسبت به تأمین این پروژه اقدام کند.

وی گفت: استان مرکزی ظرفیت های گردشگری مهمی را در خود جای داده که با معرفی آنها علاوه بر جذب گردشگر، گامی در راستای ایجاد اشتغال ایجاد می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت بازار تاریخی اراک نیازمند تامین اعتبار است

مرمت بازار تاریخی اراک نیازمند تامین اعتبار است