مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 خرداد 1399 ساعت 10:552020-06-20پزشكي

بازگشایی مراکز ترک اعتیاد در چهارمحال و بختیاری


دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر چهارمحال و بختیاری از بازگشایی مراکز ترک اعتیاد در چهارمحال و بختیاری از امروز شنبه خبر داد.

- قدیر مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مراکز ترک اعتیاد استان از امروز شنبه باز خواهند شد، گفت: پذیرش در این مراکز به صورت مرحله به مرحله است زیرا اگر یک نفر ناقل کرونا باشد شیوع این ویروس را تشدید می کند و اقدامات ما به سمت کمک به مدیریت کرونا است اما نمی توان درمان اعتیاد را رها کرد.

وی گفت: متولی در حوزه مصرف سیگار و قلیان دانشگاه علوم پزشکی و متولی در حوزه مصرف مواد مخدر شورای هماهنگی مواد مخدر و در مورد الکل کمیته ای ذیل دفتر اجتماعی استانداری است و ما مسئولیتی در حوزه مصرف قلیان، سیگار و الکل نداریم اما مجموعه اقدامات ما می تواند این موارد را در بر بگیرد که البته این امر نیازمند اصلاح ساختار است.

وی ادامه داد: مراکز اقامتی درمان اعتیاد فضای بسته دارند و ارتباطات این افراد با هم بسیار زیاد است و اگر یک نفر مبتلا شود می تواند همه را درگیر کند.

وی گفت: تلاش برای مبارزه با مواد مخدر به سمت درمان دارویی اعتیاد است و صرفاً مراکز ترک اعتیاد نمی تواند مؤثر واقع شود زیرا افرادی که آسیب های روحی روانی نیز دیدند را نمی توان با یک ماه نگهداری در یک فضا درمان کرد پس حتماً باید تحت نظر پزشک باشند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشایی مراکز ترک اعتیاد در چهارمحال و بختیاری

بازگشایی مراکز ترک اعتیاد در چهارمحال و بختیاری