مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 خرداد 1399 ساعت 11:052020-06-20اقتصادي

ایجاد بانک ژن گندم نان با 2500 نمونه


برای اولین بار و با جمع آوری بیش از 2500 نمونه گندم نان داخلی و خارجی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، بانک ژن گندم نان ایجاد شد.

- ایسنا/گلستان برای اولین بار و با جمع آوری بیش از 2500 نمونه گندم نان داخلی و خارجی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، بانک ژن گندم نان ایجاد شد.

گندم از مهم ترین گیاهان زراعی ایران و جهان است و هرساله تقاضای بسیار زیادی برای تولید آن وجود دارد اما همواره با توجه به مواردی همچون تنش های زنده شامل آفات و بیماری ها و تنش های غیرزنده مانند خشکی و شوری، تولید این محصول را با چالش های جدی و گسترده ای مواجه است.

محققین با در نظر گرفتن این تنش ها، مطالعات گسترده ای را در سراسر دنیا برای پاسخ به نیاز رو به رشد تولید گندم انجام می دهند که یکی از مهم ترین جنبه های این مطالعات، معرفی ارقام محتمل بر این تنش ها است.

خلیل زینلی نژاد، عضو هیأت علمی گروه بیوتکنولوژی و اصلاح نباتات دانشکده تولید گیاهی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در این خصوص گفت: طرح مطالعه و تحقیق بر روی گندم نان از سال 1390 در دانشگاه آغاز و طی این مدت با جمع آوری بیش از 2500 نمونه مختلف گندم نان از بانک ژن های خارج و داخل کشور موفق به تاسیس بانک ژن گندم نان در دانشگاه شدیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد بانک ژن گندم نان با 2500 نمونه

ایجاد بانک ژن گندم نان با 2500 نمونه